Τρίτη 29 Απριλίου 2008

Κατάρτιση για ιερείς και λαϊκά στελέχη της Εκκλησίας




Τα συγχαρητήριά του για την άψογη οργάνωση και την άρτια λειτουργία του τμήματος «Εκκλησιαστικής και Πολιτιστικής Κατάρτισης» του 1ου ΙΕΚ Λάρισας εξέφρασε ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος προς τον διευθυντή του ΙΕΚ κ. Μιχαήλ Ντάβα, τους καθηγητές και τους σπουδαστές του τμήματος, που τον επισκέφθηκαν την Παρασκευή, 21/12/2007, στο Επισκοπείο.

Ο σεβασμιώτατος συνεχάρη τους σπουδαστές για την επιλογή τους να ασκήσουν μελλοντικά ένα εκκλησιαστικό λειτούργημα, είτε ως κληρικοί, είτε ως λαϊκοί, και υπογράμμισε ότι η Ιερά Μητρόπολη - με τη σύμφωνη γνώμη της οποίας ιδρύθηκε το τοπικό εκκλησιαστικό ΙΕΚ – θα συνεχίσει να στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια του Ινστιτούτου για τη παραγωγή εκκλησιαστικών στελεχών υψηλού μορφωτικού επιπέδου.

* Νωρίτερα, οι σπουδαστές, συνοδευόμενοι από τον διευθυντή του ΙΕΚ κ. Μιχ. Ντάβα, τον αναπληρωτή δ/ντή κ. Ευαγ. Αθανασιάδη και καθηγητές τους, στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης επισκέφθηκαν τον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητρόπολης, όπου στη διάρκεια της εκπομπής «Θεολογία και Κοινωνία» του θεολόγου – δημοσιογράφου κ. Χάρη Ανδρεόπουλου, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του εκκλησιαστικού ραδιοφώνου και του ειδικού ρόλου που καλείται να διαδραματίσει ως προέκταση του άμβωνα της Εκκλησίας, μίλησαν για τις σπουδές τους και, τέλος, απέδωσαν χριστουγεννιάτικους ύμνους.

Σημειώνεται ότι το εκκλησιαστικό ΙΕΚ– το οποίο λειτουργεί στη πόλη μας από τον περασμένο Σεπτέμβριο – απευθύνεται σε άνδρες και γυναίκες, αποφοίτους Β/βάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να γνωρίσουν της ρίζες της ορθόδοξης εκκλησιαστικής παράδοσης και να αναδειχθούν είτε ως κληρικοί (οι άνδρες), είτε ως λαϊκοί (άνδρες και γυναίκες), σε στελέχη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, σε θέσεις ιερατικές, διοικητικές και οικονομικές, σε ιερές Μητροπόλεις, ιερούς ναούς, εκκλησιαστικά Ιδρύματα και Οργανισμούς πρόνοιας, κατασκηνώσεις, κλπ.

Οι σπουδαστές διδάσκονται μαθήματα θεολογικού περιεχομένου, όπως Εισαγωγή στην Αγία Γραφή, Δογματική Θεολογία, Πατερική Γραμματεία, Αγιολογία, κ.α.), Εκκλησιαστικό Δίκαιο, Διαχριστιανικό και Διαθρησκειακό Διάλογο, Ομιλητική, Εικονογραφία – Αγιογραφία, και, φυσικά, Λειτουργική, εν είδει εργαστηριακής άσκησης στο ναό. Επίσης διδάσκονται και πρακτικά μαθήματα, όπως Οργάνωση και Οικονομική Διαχείριση Μητροπόλεων και Ενοριών, Ποιμαντική Επικοινωνία και Διαπροσωπικές Σχέσεις, κ.α. Προβλέπεται επίσης και κύκλος διαλέξεων από γνωστούς και εγκρίτους θεολόγους εκπαιδευτικούς, πανεπιστημιακούς καθηγητές και εμπείρους κληρικούς.

Οι απόφοιτοι του εκκλησιαστικού ΙΕΚ χειροτονούμενοι θα κατατάσσονται στη Β’ μισθολογική κατηγορία (στην Α’ κατατάσσονται οι πτυχιούχοι Θεολογικών σχολών ΑΕΙ και των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών), ενώ αν είναι ήδη ιερείς κατώτερης κατηγορίας (απόφοιτοι τριταξίου Λυκείου παντός τύπου) θα προάγονται σ’ αυτή.

* Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία του 1ου ΙΕΚ Λάρισας, τηλ. 2410 – 619752.

1 σχόλιο:

Alogomiga είπε...

Συγχαρητήρια για την τολμηρή αυτή απόφαση να δημιουργήσετε blog και συνεπώς να δέχεστε μηνύματα από όλο τον κόσμο ή σχεδόν όλο αφού δεν δέχεστε σχόλια ανωνύμων.
Καλό είναι να δείχνεται ότι τίποτα δεν μένει στάσιμο και ότι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία.
Για τα "παλία μυαλά" το λέω αυτό.

Ναι θέλουμε στελέχη της εκκλησίας υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Θέλουμε να ξεφύγουμε από παλιές θεωρίες και προσωπικές γνώμες "παλαιών μυαλών", που σκοπό καλοπροαίρετο έχουν φυσικά, αλλά με άλλη οπτική γωνία που χρησιμοποιούν, αποτέλεσμα έχουν μόνο το να αποπροσανατολίζουν τον κόσμο και να τον διώχνουν από την εκκλησία.

Υψηλό μορφωτικό επίπεσο λοιπόν, που δυναμώσει τον σκελετό της εκκλησίας και θα ανανεώσει το πρόσωπο της.

Αυτό το υψηλό μορφωτικό επίπεδο πρέπει να ξεκινήσει από τους εκπαιδευτικούς φυσικά που θα εκπαιδεύουν τους φοιτούντες στα εκκλ. εκπαιδευτήρια.

Και φυσικά από κάθε μονάδα ξεχωριστά και από την κεφαλή κάθε μονάδας.

Πώς είναι δυνατόν να γίνει αυτό όμως, όταν η κεφαλή ενός εκπαιδευτηρίου, δεν προωθεί την επιμόρφωση των στελεχών του αλλά παράλληλα είναι και εμπόδιο για αυτήν;

Όταν υπάρχουν στελέχη με όρεξη να προσφέρουν αλλά και να αφιερώσουν χρόνο για να επιμορφωθούν και αντιμετωπίζουν την άρνηση, για γελοίους λόγους και έχουν να αντιμετωπίσουν και τον επικείμενο πόλεμο όταν επιμείνουν για το δικαίωμα τους αυτό;

Πώς περιμένετε να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο των νέων μαθητών στα εκκλ. εκπαιδευτήρια, όταν δεν επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς;
Έχουν αλλάξει τα πράματα και η κοινωνία τρέχει με υψηλές ταχύτητες, δεν πρέπει να μείνουμε στάσιμοι.

Πώς θα κάνουμε την διαφορά όταν τα δημόσια σχολεία, ναι επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς τους και προσπαθούν να φτάσουν τις απαιτήσεις της κοινωνίας, όταν σε εκκλησιαστικά λύκεια παρατηρείται οι μαθητές να περνούν την ώρα τους στα
κοντινά καφενεία και να μη φοβούνται ούτε το πιο απλό, να μείνουν από απουσίες;

Όταν ο διευθυντής αυτού του εκπαιδευτηρίου εναντιώνεται στους εκπαιδευτές του και τους ισοπεδώνει και έχει τους μαθητές του στα καφενεία και ο μόνος τρόπος για να τους συνετίσει είναι φασιστικές μέθοδοι που κάνουν χειρότερα τα πράματα;
Πώς θα έρθουν οι μαθητές που έχουν όρεξη και προσόντα σε ένα τέτοιο σχολείο;
Ποιά τα κριτήρια ώστε να διαλέξουν ένα εκκλ. εκπαιδευτήριο από ένα δημόσιο;
Θέλουμε μαθητές που να "θέλουν" και να αφιερώνονται ή μαθητές που προτιμούν το καφενείο και την καλοπέραση χωρίς να ζορίζονται;
Και πως θα προσαρμόσεις αυτούς τους μαθητές στην εκκλ. πραγματικότητα όταν προσπαθείς να τους συνετήσεις με ναζιστικά τερτίπια;

Ναι συγχαρητήρια στους διευθυντές και στελέχη στην Ιερά Μητρόπολη σας και θα ήταν καλό να παραδειγματίσετε και άλλα εκκλ. εκπαιδευτήρια με το να κάνουν και αυτά τα δικά τους blog και να ακούγονται αυτές οι φωνές.

Δεν είναι δυνατόν Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο Νεαπόλεως να λειτουργεί με αυτό τον τρόπο.
Να μειώνει έτσι τους εκπαιδευτικούς του ώστε να παρακαλάνε για το δικαίωμα τους της επιμόρφωσης, ώστε να προσφέρουν όσο το δυνατό το καλύτερο;
Να έχει ένα διευθυντή Kaiser ή Firer και να φέρεται στους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο, αλλά και στο λοιπό προσωπικό ως να είναι το υπηρετικό προσωπικό του και τα "γιουσουφάκια" του;
Να κατασπαταλά το δημόσιο χρήμα σε "τραπέζια"-"φαγοπότια" και το σχολείο να πηγαίνει κατα ......;
Το κοινωνικό λειτούργημα του είναι σχολείο. Τι θα μάθουν οι μαθητές όταν βλέπουν τέτοιες πρακτικές;